100 informacji, które powinien posiadać recepcjonista – cz.1

Tylko sami recepcjoniści wiedzą jak ogromne jest spektrum spraw, z którymi zwracają się do nich Goście. Chcemy Was zaprosić do serii wpisów, poświęconych informacjom, które powinien posiadać każdy recepcjonista, by idealnie wypełniać swoje obowiązki. Zaczynamy!

1. NAJBLIŻSZE ATRAKCJE TURYSTYCZNE – oczywistym jest, iż w większości obiektów pojawiają się turyści, którzy chcą zwiedzić okoliczne atrakcje. Dobry recepcjonista zna przynajmniej kilka z nich, wie jakie są ceny biletów wstępu, w jakich godzinach można te atrakcje odwiedzać i jak w sposób najszybszy do nich dotrzeć.

2. PIERWSZA POMOC – szczęśliwi Ci, którzy nie mieli okazji jeszcze z niej korzystać. Trzeba jednak mieć świadomość, że powinniśmy znać zasady udzielania pierwszej pomocy na wypadek nagłych problemów ze zdrowiem naszych Gości i Klientów. Wraz z narastającym stopniem otyłości i sposobu odżywiania nieustannie rośnie liczba chorób układu krążeniowego – bądź gotowy udzielić pomocy osobie, która jej potrzebuje!

3. OKOLICZNE LOTNISKA – rozrastająca się infrastruktura lotnicza powoduje, że coraz łatwiej lata się po Polsce. Jako recepcjonista powinieneś wiedzieć gdzie jest najbliższe lotnisko i jak na nie dojechać. Dobrze jest, kiedy znasz adres strony internetowej, by szybko sprawdzić bieżące odloty i przyloty oraz nawiązać kontakt z Biurem Obsługi Pasażera.

4. TAKSÓWKI – czyli jeden z ważniejszych środków transportu dla Gości hotelowych. Najczęściej wzywane do hoteli zlokalizowanych na obrzeżach dużych miast. Zawsze miej pod ręką numer do Radio Taxi lub kilku znajomych taksówkarzy, którzy mogą zawieźć Gościa we wskazane miejsce!

5. KLUBY NOCNE – tak, zdarzają się Goście, którzy o nie pytają. Jeśli w Twojej okolicy nie ma takich obiektów… zaopatrz się w wizytówki innego typu 🙂

6. WYSYŁANIE POCZTÓWEK – jeśli pracujesz w miejscu atrakcyjnym turystycznie z pewnością spotykasz się z prośbą o wysłanie pocztówek. Uwierz, że zakupienie znaczków na poczcie może być (szczególnie dla obcokrajowca) drogą przez mękę. Dysponuj znaczkami w recepcji i sprzedawaj je Gościom. Dobrze też mieć dostęp do cennika przesyłek pocztowych do różnych krajów, by nie doprowadzić do sytuacji, w której naklejenie zbyt taniego znaczka spowoduje zwrot kartki.

7. DOSTAWKA – jest godzina 22:00, w recepcji pojawia się para rodziców z 7-letnim dzieckiem, a dysponujesz jedynie dwójką z dostawką i jej rozłożenie jest jedyną szansą na sprzedaż pokoju. Nabyj tę umiejętność, bądź gotowy na zapewnienie dodatkowego prześcieradła, pościeli i czystych poszewek.

8. LISTA GOŚCI – zwracanie się do Gościa poprzez jego nazwisko zwykle jest mile odbierane. Przy rozpoczęciu pracy postaraj się sprawdzić listę Gości mieszkających w hotelu, a także wyjeżdżających i przyjeżdżających w danym dniu.

9. MENU RESTAURACJI – czy wiesz jak wielu Gości, którym polecisz konkretną pozycję z menu Waszej restauracji hotelowej zamówi właśnie to danie? Jeśli nie – spróbuj w porozumieniu z kelnerami przeprowadzić eksperyment – przez tydzień polecaj wszystkim Gościom wybrane danie, a następnie zweryfikuj o ile częściej było zamawiane! Zawsze miej na swoim podorężu kartę menu i kilka pomysłów na brunch, lunch, obiad czy kolację!

10. IGŁA I NITKA – jeśli macie w hotelu igielniki, sprawa się rozwiązuje. Jeśli jednak ich nie zamawiacie… komplikacje są pewne 🙂 Goście hotelowi raczej unikają sytuacji, w których mogą rozedrzeć swoją odzież, ale już weselnicy czy uczestnicy imprez integracyjnych są na takowe znacznie bardziej narażeni. Biała, czarna i cielista nitka – właśnie te są najbardziej pożądanymi i musicie je mieć na wyposażeniu recepcji 🙂

Ciąg dalszy nastąpi!