40 pomysłów na wzbogacenie oferty hotelu dla najmłodszych Gości [1/4]

Dzień dobry!

Coraz więcej hotelarzy zauważa rosnący trend zabierania dzieci na wyjazdy turystyczne wszelkiej maści. Aby odpowiedzieć na ten popyt hotele prześcigają się w wymyślaniu udogodnień dla dzieci, które wygenerują przewagę konkurencyjną i spowodują, iż to właśnie ten obiekt zostanie przez Gości wybrany.

Zebraliśmy więc dla Was aż 40 prostych, łatwych do wprowadzenia i niskobudżetowych pomysłów na wzbogacenie oferty hotelu dla najmłodszych Gości. Dziś prezentujemy 10 opcji, związanych z wyposażeniem restauracji –  hotelowej i  nie tylko, za tydzień przejdziemy do wyposażenia pokoju hotelowego i obiektu w całości.

A zatem:

UDOGODNIENIA DLA DZIECI W RESTAURACJI

  1. SPECJALNE MENU – masz kilka opcji. Możesz pójść na łatwiznę, proponując to, co wszystkie knajpy wokół: rosół, pomidorową,  frytki, nuggetsy, mini pizzę, spaghetti i panierowany filet białej ryby. Możesz stworzyć menu bazując na serwowanej przez Was kuchni. Możesz stworzyć dania ekologiczne, które będą zamawiali dla swoich pociech rodzice zwariowani na tym punkcie. Pamiętaj o ciekawych nazwach dań i kreatywnym podejściu do wyglądu dania.
  2. KOLOROWANKI, ŁAMIGŁÓWKI – usługi poligraficzne stają się bardzo tanie, szczególnie przy dużych nakładach druku. Nikt nie narzuca konieczności zaopatrzenia się w drogie kolorowanki z bohaterami Disneya. W sieci znajdziecie mnóstwo szkicowanych obrazków do kolorowania i łamigłówek do wykorzystania przez Waszych najmłodszych Gości. Jedną z opcji są również czarnobiałe podkładki pod talerze, które dzieci będą wypełniać kolorami w oczekiwaniu na posiłek.
  3. KRZESEŁKO DLA DZIECKA W RESTAURACJI – większość restauracji nimi dysponuje, nie zawsze jednak… krzesełka są odpowiedniej jakości. Ogromna ilość asortymentu, dostępnego na rynku powoduje, że zakupione siedziska bywają nieodpowiednimi. Najlepiej będzie, jeśli doradcą zakupowym będzie osoba, która posiada dziecko w wieku od 1 do 2 lat. Gwarantuje to zwrócenie uwagi na szczegóły takie jak stabilność, bezpieczeństwo i zmywalność materiału, z którego krzesełko jest wykonane.
  4. PODGRZEWACZ DO BUTELEK – warto mieć go w zanadrzu, gdy obsługuje się sporą ilość niemowlaków. Coraz więcej mam jest wyposażona w małe termosy i pojemniczki z mlekiem, ale nadal zdarzają się przypadki, w których konieczne jest szybkie podgrzanie butelki z gotową już zawartością.
  5. ŚLINIACZKI JEDNORAZOWE – idealnym przykładem są śliniaczki dostępne w Ikei. Jeśli chcesz specjalizować się w obsłudze rodzin z maluchami to rozwiązanie może być wartym zastosowania!
  6. MOŻLIWOŚĆ PODGRZANIA JEDZENIA W MIKROFALI – jakie to proste, prawda? Także tutaj Ikea wiedzie prym, zapewniając swoim Klientom mikrofalę w części ogólnodostępnej. Wiele mam jest zaopatrzonych w słoiczki z gotowym daniem, koniecznością jest jednak jego podgrzanie. Bądźcie pomocni w tej kwestii.
  7. PRZEWIJAK W TOALECIE – czynnikiem, który może być decydujący w wyborze restauracji jest dostępność miejsca, w którym można bez przeszkód higienicznych i technicznych przewinąć dziecko. Przewijak to wydatek rzędu 1000 zł brutto i może być jedną z najcelniejszych inwestycji w Waszej restauracji.
  8. SPECJALNE NACZYNIA I SZTUĆCE – kolorowe naczynia ze śmiesznymi stworkami są ogólnodostępnym w Internecie wyposażeniem, korzysta z nich zresztą zdecydowana większość rodziców. Zaopatrując swój lokal w takowe elementy zwróćcie uwagę na bezpieczeństwo materiałów, z których są wykonane oraz wytrzymałość na mycie w zmywarce.
  9. ANIMACJE W DANE DNI – niedzielne spotkania z mieszkańcami Stumilowego Lasu, sobotnie czytanie polskich bajek w określonych godzinach, spotkania z clownami w piątkowe wieczory – to zaledwie trzy proste pomysły, które mogą korzystnie wpłynąć na wizerunek restauracji. Dla zmęczonych rodziców cenny jest każdy kwadrans, spędzony przez dziecko na zabawie nieangażującej uwagi mamy czy taty. Ważnym jest, by nie rezygnować z aranżowania animacji po dwóch tygodniach z niewielką ilością dzieci. Marketing szeptany ma to do siebie, że… potrzebuje czasu. Daj Waszemu pomysłowi kilkanaście tygodni, by obiektywnie ocenić efekty!
  10. PLAC ZABAW – może być zlokalizowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz restauracji. W praktyce wystarczy wyznaczyć kącik, w którym dzieci będą się czuły swobodnie. Wykorzystując odpowiednie pianki musimy zadbać o bezpieczeństwo maluchów. Wyposażając plac zabaw pamiętajmy o zróżnicowaniu go w kontekście różnego wieku i płci dzieciaków. Mile widziane jest miejsce, gdzie dzieci mogą chwilę odsapnąć po zabawie – np. duże poduchy czy relaksacyjny puchaty kocyk.

Nie zapomnij o przeczytaniu naszego artykułu, dotyczącego sposobów na promocję hotelowej restauracji wśród Gości hotelu! Znajdziesz go tutaj!