6 marketingowych obowiązków hotelarza na 2014 rok

Ciągle zabiegany świat wymusza na hotelarzach dostosowywanie strategii marketingowych do zachowań Klientów. Na podstawie opracowania, przygotowanego przez Lodging Interactive przedstawiamy listę „6 marketingowych zadań dla hotelarzy na 2014 rok”. Czy Twój hotel już realizuje owe „6 Przykazań”?


1. GOOGLE+

Stworzenie i prowadzenie strony Google+, który staje się coraz szerszym substytutem lub jednocześnie prowadzonym kanałem komunikacji społecznościowej z grupami docelowymi hotelu. Podobnie jak w przypadku innych mediów należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na tworzenie ciekawego kontentu, angażowanie obserwujących i generowanie dialogu ze społecznością. Rok 2014 ma być czasem sukcesu Google+ i hotelarze muszą wykorzystać jego potencjał!



2. OPINIE

Ogromnie wzrasta znaczenie zarządzania opiniami zamieszczanymi w Internecie. Hotel powinien odpowiadać zarówno na negatywne, jak i negatywne wpisy Gości. Koniecznym jest zapewnienie doskonałego produktu, jakim jest podstawowa usługa hotelowa; a także chętnego do pomocy, uśmiechniętego i merytorycznie przygotowanego personelu. Krok ten jest podstawą do wdrożenia systemu, dążącego do zachęcenia Gości do pozostawiania swoich opinii na temat pobytu.

 



3. WIDGET

Pomyśl nad wprowadzeniem na swoją stronę internetową widgetu, umożliwiającego szybkie wpisanie i przekazanie opinii przez Klienta. Taka aplikacja pozwala na przejęcie opinii z systemów OTA, a co za tym idzie większe możliwości komunikacji i zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej.

 



4. MOBILE

Zapewnij prostą, przyjemną i funkcjonalną stronę mobilną obiektu dla użytkowników urządzeń przenośnych: tabletów, smart fonów, iPadów. Postaw na łatwość obsługi, usability i skoncentrowanie szerokich opisów w krótkich, rzeczowych informacjach. Pamiętaj o tym, że dzisiejsi użytkownicy Internetu czytają głównie nagłówki, oceniając przydatność tekstu po ich zawartości. Im więcej tekstu – tym większe znużenie. Mobile = oszczędność czasu.

 



5. ZDJĘCIA

Zagwarantuj hotelowi świetną stronę internetową. Trend podpowiada tworzenie stron uwypuklających duże, doskonałe zdjęcia. Zainwestuj w profesjonalnego fotografa. Kto tego nie robi – przegrywa.

Szukasz dobrego fachowca, by wykonać sesję swojego hotelu?
Zobacz: www.mikolajkatus.pl

 



6. PAY-PER-CLICK

Inwestuj w kampanie reklamowe PPC (Pay-Per-Click), szukaj najefektywniejszych rozwiązań i rozwijaj je. Wykorzystuj zainteresowanie Klienta i staraj się doprowadzić go do rezerwacji pokoju lub przynajmniej zaistnienia pozytywnego wizerunku hotelu w jego oczach. Pomogą Ci w tym… wszystkie zagadnienia, opisane powyżej!